Varumärke & Strategi

Frågan om ert varumärke kommer alltid att komma upp i det inledande kommunikationsarbetet.

Våra uppdragsgivare befinner sig på alla olika nivåer av strategiskt varumärkesarbete och som er digitala byrå kan vi hjälpa er med ett långsiktigt varumärkesarbete. 

  1. Att skapa och bygga ett varumärke från grunden.  I utvecklingen av nytt företag, ny tjänst, produkt eller helt sortiment.
  2. Att relansera ett äldre varumärke och ge det en ny identitet.
  3. Att ompositionera ett varumärke och ge det ny betydelse eller hjälpa det att möta helt nya målgrupper.

Ibland är det själva digitaliseringen av era affärer som vitaliserar varumärket och ger er nya fördelar att kommunicera till era målgrupper.

Exempel på en sådan digitalisering kan vara att starta försäljning via e-handel.

Det är viktigt att komma ihåg att målgrupperna för ert varumärkesarbete kan ha många olika sammansättningar.

Interna och externa och med helt olika behov. Vi är experter på att diversifiera både budskap och kanaler så att er kommunikation träffar rätt och får effekt.

Vi har goda erfarenheter av att hjälpa kunder att ersätta gamla kommunikations- och säljkanaler med nya digitala vägar. Och samtidigt bibehålla goda relationer och affärer med de gamla kanalerna om det är målsättningen. 

Som vi ser det handlar digitala varumärkesstrategier mycket om transparens, betydelse, närvaro och rörelse.

Vi träffar er gärna och berättar gärna mer om detta och hur det kan påverka era framgångar.

Sara Brodin Söderlund
Sara Brodin Söderlund Kommunikationsstrateg 070-714 22 11 sara@toxic.se

Lämna dina uppgifter nedan så kontaktar jag dig!