Sponsrade länkar

Vill du slippa kostnader för sponsrade länkar på Google Adwords som inte ger något resultat? Vi optimerar klickpriser, annonser och sökord mot uppsatta konverteringsmål som gör att du får bättre avkastning på varje spenderad krona jämfört med om du gjort arbetet själv.

Som ett komplement till sökmotoroptimering kan sponsrade länkar (även kallat PPC – pay-per-click annonsering) hjälpa dig att nå ut till potentiella kunder genom att annonsera på Google utan att behöva vänta eller vara orolig för var din hemsida befinner sig i de organiska sökresultaten på dina viktigaste nyckelord.

Denna form av annonsering på nätet är en av de mest effektiva eftersom du har möjlighet att direkt rikta in dig mot personer som söker efter det som du har att erbjuda genom din verksamhet.

Fördelen med att använda Google Adwords är möjligheten till segmentering, vilket exempelvis kan innebära att rikta in sig mot de sökare som befinner sig i Jönköping och söker under förmiddagen på en torsdag, om denna målgrupp visar sig vara extra lönsam för dig.

Hur en eventuell segmentering ser ut beror på när, var och hur dina potentiella kunder söker. Denna information kan vi få fram efter att din annons har rullat ett tag och om det finns en koppling till ett specifikt mål som exempelvis en försäljning eller ivägskickat kontaktmeddelande gällande dina tjänster.

Vad bör jag tänka på innan jag köper sponsrade länkar?

Du behöver först och främst tänka på att Google Adwords använder, förutom kostnad per klick för olika nyckelord, en så kallad kvalitétsutvärdering av den webbsida som du vill skicka trafik till. Denna utvärdering representeras i form av ett värde (quality score) som också påverkar var din sida hamnar bland resten av annonserna i sökresultaten.

Detta innebär att det blir dyrare för dig att annonsera med Google Adwords om du vill ha en hög position men samtidigt inte har en relevant landningssida att skicka trafiken till. Vi kan givetvis hjälpa dig att välja en relevant landningssida och på så sätt minska dina kostnader.

I regel ska du vara mycket specifik när du väljer en landningssida, vilket exempelvis innebär att du skickar trafik för nyckelordsfrasen ”annonsering med Adwords” till en landningssida som denna och inte en generell sida om marknadsföring på internet.

Vilken position din annonstext får beror alltså på hur mycket du är villig att betala per klick samt hur budgivningen ser ut på dina valda nyckelord inklusive din ”quality score” för landningssidan och annonsens relevans.

Hur stor är en lämplig budget?

Du bör välja en budget som du känner dig bekväm med men som också tillåter dig att synas då dina potentiella kunder söker. Om du väljer en budget som är för låg kan du missa trafik som annars hade medfört konverteringar (försäljning). Väljer du istället en budget som är hög och dessutom inte har några andra restriktioner i din kampanj så kommer du att få betala ett för högt pris per klick. Detta är givetvis något som vi på Toxic.se ser till att undvika.

Fördelen med Google Adwords är att du kan sätta ett maxpris per klick och även hur mycket du är villig att spendera per dag. Detta medför att du aldrig behöver få några oförutsedda kostnader och att du med enkelhet kan hålla dig inom din månadsbudget.

Varför ska jag välja Toxic.se för annonsering med Google Adwords?

För att lyckas skapa ett välfungerande och optimerat konto på Google Adwords krävs kunskap i hur man använder Adwords på ett effektivt sätt och förståelse för vilka nyckelord som är mest relevanta att använda för att maximera ROI (return on investment). Vi på Toxic.se låter därför ditt konto skötas av en person som är certifierad i Google Adwords.

Vi har alltid som mål att du ska få ut så mycket som möjligt av din annonseringsbudget och att dina annonser ska generera så många konverteringar som möjligt och därmed undvika irrelevant trafik. Vi kan även utforma annonstexterna så att de dels blir kostnadseffektiva men också lockar rätt besökare till din hemsida.

Detta kan vi erbjuda dig när du väljer Toxic för annonsering med Google Adwords:

När och var kommer jag att se min annons?

Efter att du har tagit kontakt med oss och vi tillsammans har gått igenom målsättningen för din kampanj samt relevanta nyckelord så kan vi omgående starta annonseringen efter att annonstexterna är färdiga. Din annons kommer att synas på Google samt de partnersidor som ingår i söknätverket hos Google. Vi hjälper dig att hitta en relevant avgränsning.

Det är givetvis viktigt för både dig och oss att din hemsida syns där dina kunder aktivt söker efter det som din verksamhet erbjuder, vilket innebär att vi kommer justera annonseringen så att du når ut till dina kunder på ett effektivt sätt.

Tveka inte att kontakta oss så att vi kan hjälpa dig att arbeta med sponsrade länkar och få fler nya kunder.

Kalle Ekstrand
Kalle Ekstrand Affärsutvecklare / VD 070-378 58 98 kalle@toxic.se

Lämna dina uppgifter nedan så kontaktar jag dig!