Grafisk identitet

Den visuella delen av ert varumärke och ert erbjudande innefattar vanligtvis logotyp, färger, bildmanér, bilder, symboler, samt teckensnitt och bildar tillsammans ett grafiskt uttryck och grunden i er identitet.

Synlighet som ger impact

Som er digitala byrå kan vi hjälpa er att utveckla och skapa en varumärkesidentitet från grunden eller anpassa den utifrån nya mål, förändrad marknad och nya erbjudanden.

Vi kan också ta vid och förvalta en redan skapad och färdig identitet som kanske bara behöver implementeras i en digital lösning eller anpassas för att passa tex kampanjer i sociala medier.

Det grafiska är oerhört kraftfullt och vi älskar god design, kreativ höjd och uppseendeväckande bildspråk.

Men vi vet också att grafisk kommunikation skall målgruppsanpassas så att den hjälper till att skapa dialog med den vi skall nå fram till.

Den får inte vara skränig och synas för uppmärksamhetens skull om det inte leder till framgång i era affärer. Så även här är den grundläggande analysen viktig.

Vet vi bara vem ni skall prata med och vad ni vill uppnå så kan vi hjälpa er att hitta rätt kostym för jobbet. 

Sammanfattningsvis

Vi hjälper er gärna med detta:

  1. Skapa logotyp och grafisk identitet. Gärna samlat i en grafisk manual.
  2. Anpassa och förändra en identitet efter nya målsättningar.
  3. Förvalta en grafisk identitet och se till att den blir kraftfull i nya digitala redskap och sammanhang.

Redan efter att ha fått träffas och prata i ett första möte brukar vi kunna hjälpa er att identifiera vilken nivå ni har bäst behov av. Kontakta oss gärna om du vill veta mer. 

Sara Brodin Söderlund
Sara Brodin Söderlund Kommunikationsstrateg 070-714 22 11 sara@toxic.se

Lämna dina uppgifter nedan så kontaktar jag dig!