Hoppa till innehållet
Bildbank 37

Vi är utsedda till DI Gasell för fjärde året i rad!

Måndag den 5 oktober kom den glada nyheten, vi har blivit utsedda till DI Gasell för fjärde året i rad. Med det kan vi även detta år titulera sig som ett av Sveriges snabbast växande och lönsammaste företag.

Gasellföretag fyra år i rad

Varje år analyserar Dagens industri företagsklimatet i Sverige och utser Sveriges mest framgångsrika företag, så kallade Gasellföretag. Av alla Sveriges aktiebolag är det knappt 1 % som klarar av kriterierna för att bli ett Gasellföretag. Toxic har sedan 2015 blivit utsedda till DI Gasell. Inte nog med det, under samma period 2015–2020 så har Toxic växt från 7 personer till 40 och haft en tillväxt på 700%.

Från de småländska skogarna ut i världen

Toxic är ett bolag med lång bakgrund både inom det digitala landskapet och i de småländska skogarna. Företaget startade 1996 i Anderstorp, i hjärtat av Småland. Idag, 25 år senare har Toxic 39 anställda och finns förutom i Anderstorp även med kontor i Borås och Jönköping. Men det stannar inte där, Toxic har idag kunder över hela världen.

Vi har precis som många andra fått jobba riktigt hårt tillsammans och lyckats ta oss igenom vår och sommar. Detta utan att permittera någon eller göra några andra åtgärder i organisationen. Det är i motvind som våra värderingar testas från grunden. Jag är stolt över alla på Toxic som alla har varit delaktiga och drivande i detta på olika sätt. Det har resulterat i bibehållen god lönsamhet och tillväxt och vi ser fram emot en bra höst. Vi har nu möjligheten att fortsätta anställa och räknar med fler än 6 nya medarbetare under hösten. Nu blickar vi framåt och skapar värde med digitalisering!” säger Kalle Ekstrand VD och en av Toxics ägare.

Toxic resa hittills

Från början var Toxic en webbyrå som arbetade med webblösningar. Idag har Toxic byggt upp ett företag som kan hjälpa kunder att digitalisera hela sin affär. Toxic är specialister på e-handel för B2B och webbutveckling. I takt med utvecklingen och kundernas efterfrågan har man även adderat ytterligare spetskompetenser, partners, plattformar och affärsområden. En nysatsning på affärsområdet digital marknadsföring har gjorts under året. Utvecklingen och satsningarna lägger på fler lager i kundernas digitalisering och hjälper dem driva flera nya affärer