Toxic lanserar ny e-handel för Göhlins

Skrevs den 26 september 2018

Toxic har skapat framtidens e-handel med en arbetsprocess som är sömlös för både deras kunder och de själva.

undefined

Göhlins hade önskan om att förenkla och förbättra kundernas köpupplevelse genom att fokusera på produktinformationen och produktorienteringen. Genom att integrera deras PIM-system (Product Information Management) med webbshoppen, speglas en tydlig produktvisning och skapar relationer mellan produktfamiljer och relaterade artiklar.

Deras processer har nu blivit mer lättarbetat och de behöver nu bara jobba med produkterna i PIM-systemet. Toxic har även haft fokus på att skapa en e-handel med smart logik för att kunderna ska kunna lägga ordrar så snabbt och så enkelt som möjligt.

Kommentar från kunden - Ludvig Göhlin, VD Göhlins i Gnosjö AB

Vilka utmaningar och möjligheter har bidragit till att e-handeln är en viktig del i er affär idag?

Utmaningarna har varit att man sett andra hemsidor komma med webbshoppar på liknande produkter som vi säljer. Så det va att antingen satsa och vara med i leken eller se vad som händer om man inte hänger på. Möjligheten nu är ju att säljarna kan använda webbshoppen som sin egna produktkatalog, bilderna stämmer överens med det vi säljer. Så det blir ett komplement i vår typ av försäljning. Möjligheten i detta är att vi även nu når ut till de kunder som vill handla via nätet. För nu blir vi kompletta. För nu kan man handla på i princip alla sätt från oss (telefon, mail, QR-koder via vår app, E-shop, facebook.. med mera`) det är bara fantasin som sätter gränser.


Vilka fördelar har era kunder när dom beställer från den nya e-handeln jämfört med den fysiska butiken?

Fördelarna är att dem slipper lämna sin arbetsplats för att beställa det som behövs, dem ser direkt om vi har det på lager för ytterligare en snabb leverans.

På webbshoppen kan kunden även göra sina egna favoritlistor på återkommande produkter som köps som gör det ännu lättare för dem att handla.

Dock kommer vi aldrig sluta åka ut till kunder. Utan detta är ett komplement till det vi gör.


Hur ser ni på framtiden för er e-handel och samarbetet med Toxic?

Framtiden med vår webbshop kommer betyda väldigt mycket, så den kommer inte att sluta utvecklas, utan detta är bara en början med Toxic. För det kommer nya saker till webben som vi kommer att vara tvungna att investera i och där kommer Toxic få vara den som ser till att vi är up to date.

Se Göhlins nya webbshop här.

Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör av dig till Oscar Salomonsson, affärsutvecklare på Toxic, oscar@toxic.se eller 070-539 71 09.

Oscar Salomonsson
Oscar Salomonsson Affärsutvecklare 070-539 71 09 oscar@toxic.se