Är du nyfiken på vad som händer hos oss? Här finns våra senaste nyheter, lanseringar, inbjudningar och annat som rör oss och vårt arbete.
Kevin är systemarkitekt på Toxic och en fena på logiskt tänkande. Han kravställer och planerar arkitektur och uppsättning av system för att se till att kundens behov uppfylls. Vad han tycker är det bästa med jobbet? När han får vara med och lösa ett knepigt problem för en kund och bemöts med positiv feedback. Låter det som en perfect match på person och roll? Absolut!
Nu står det klart att Toxics webblösning för Svenska Friidrottsförbundet är nominerad till Umbraco Awards i kategorin “Best Cloud Solution”. Den prestigefyllda tävlingen avgörs den 14 juni på techkonferensen Umraco Codegarden i Odense, Danmark.
När du hanterar en stor mängd produktinformation är ett automatiserat och planerat PIM-system avgörande för en effektiv verksamhet och en positiv kundupplevelse. Det är precis vad Profsafe erbjuder sina kunder när den toppmoderna PIM- och e-handelslösningen som är byggd på Litium nu är lanserad.
Den digitala byrån och Umbraco Gold-partnern Toxic får i uppdrag att bygga ny webb åt Stiftelsen Lantbruksforskning. Den nuvarande webben är föråldrad och saknar önskad funktionalitet – något som Toxic ska råda bot på.
Attrahera nya kunder och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga var några av de önskemål Varsego presenterade i de inledande samtalen kring den nya e-handeln. Lösningen byggdes på Litium och ger samma köpupplevelse och fördelar som en B2C-e-handel.
Lisa är frontendutvecklaren som håller både den logiska och kreativa delen av hjärnan skärpt genom att kombinera design och webbutveckling i sin vardag. Hon fungerar som bäst när hon intagit en kopp kaffe och hon brinner för att vara med och underlätta genom digitala lösningar för utsatta personer i samhället. Möt Lisa, frontendutvecklare på Toxic!
Den digitala byrån Toxic fördjupar samarbete med solcellsföretaget Parkys Solar och får förtroendet att hjälpa bolaget ta nästa steg på digitaliseringsresan. Uppdraget innefattar utveckling av en återförsäljarportal, en konfigurator och en applikation.
I den här intervjun möter vi Adisa från vårt Growth Marketing-team. Med fokus på teknik, analys och data kombinerar hon pricksäckra strategier med operativt arbete och säkerställer därmed att våra kunders digitala närvaro ökar. Läs mer om Adisas jobb som sociala medier-specialist i nedan intervju.
Toxic har fått i uppdrag att bygga över 100 återförsäljarsidor för Opel-försäljare i Sverige, med fokus på användarvänlighet och en hanterbar struktur.
Idéen om en tjänst som underlättar för e-handlare att uppfylla den nya prisinformationslagen som trädde i kraft i september 2022 uppkom under Toxics 24-timmars hackathon. Några månader senare är tjänsten utvecklad och lanserad under namnet PriceStory.
Jonathan är specialisten som vet hur du gör för att öka trafiken till din webb och få dina besökare att konvertera. Han är inte rädd för att testa nya saker och han vet att datadrivna beslut alltid ger bäst resultat. Lär känna Jonathan och hans vardag som SEO- och CRO-specialist på Toxic i denna intervju.
Toxic och Missing People samarbete sträcker sig flera år bakåt i tiden och fortsätter nu även utvecklas framåt. Uppdraget innefattar framtagning av en ny webb med fokus på användarvänlighet, ny design och tillgänglighetsanpassning enligt WCAG-standard.
För femte året i rad genomfördes i helgen kodutbildningen Hello Girl med syfte att inspirera fler kvinnor till att jobba som utvecklare. Linnea, systemutvecklare på Toxic, är en av grundarna och hon ser att initiativet fortsätter ge positiva ringar på vattnet.
Viktor har från dag ett har känts självklar på Toxic. Kanske har det att göra med att hans småländska hjärta klappar lika starkt som Toxics. Läs mer om Viktors vardag som webbutvecklare på Toxic och hans väg till programmeringsbanan i intervjun här nedanför.
E-handelsbyrån Toxic har en stadigt uppåtgående tillväxtkurva och förstärker nu organisationen och ledningsgruppen med en försäljningschef för att kunna ta ännu större uppdrag och möta kundernas efterfrågan. Den nyrekryterade Johan Ottosson kommer med erfarenhet från Liseberg och uppdraget att driva Lisebergs e-handels och digitaliseringsresa och nu senast som försäljningschef på modejätten Nelly.com.
Den oberoende organisationen CMS Critic presenterar årligen vilka CMS-plattformar som användare och redaktörer röstat fram som de bästa. I år kammar Umbraco hem första pris i kategorin bästa Open Source CMS under ”People’s Choice Awards 2022”.
De två senaste åren har Toxic mer än tredubblat antalet medarbetare, från 20 till 70+ medarbetare.
Ida Boman har sedan 2021 den unika titeln jämlikhetsansvarig på IT-bolaget Toxic. Här berättar hon mer om hur man kan bli mer inkluderande i IT-branschen, men också om vad hon tycker om den internationella kvinnodagen.
Hon är den som löser problemen innan de uppstår och som låter medarbetarnas kompetenser lysa i alla projekt. Hon älskar människor och trivs som bäst när hon är spindeln i nätet. Möt Julia, projektledare på Toxic.
PostNord och HUI Research årliga e-handelsrapport släpptes i förra veckan och för första gången sedan 2006 visar e-barometern en negativ helårsutveckling av e-handelns omsättning. Oscar Salomonsson, affärsområdesansvarig för e-handel på Toxic summerar och reflekterar kring årets rapport och ger några värdefulla tips till dig som känner osäkerhetens vindar blåsa omkring dig.
2022 års tillväxtökning på 30% och över 30 nyanställningar för webb- och e-handelsbyrån Toxic Interactive Solutions innebär ett större behov av styrning, ledning och struktur för att bygga ett hållbart bolag med välmående medarbetare. Ett uppdrag som Toxics nyligen tillsatta COO, Jennie Campbell-Webster tagit sig an.
Passionerad, driven, kompetent, professionell och lyhörd är några av de ord som de nominerade beskriver Ida med. De senaste åren har Ida varit med och satt Toxics affärsområde Growth Marketing på kartan, samtidigt som hon har drivit hela bolaget framåt gällande jämlikhet inom projektet ”Ett jämlikt Toxic”. Nu finns hon med som en av de 21 nominerade till Årets unga ledande kvinna. Låt oss byta några ord med Ida!
2022 har varit ett riktigt bra år för Toxic. Låt mig berätta vad som hänt.
För att underlätta för Nilörns användare skapar Toxic både ny design och hjälper till med att separera back- och front-end, med hjälp av en separat klient baserad på React som i sin tur pratar med Nilörns API.
Ett dedikerat gäng + 24 timmar + innovation = ett magiskt hackathon.
Toxic har levererat en helt ny webb i Umbraco 10 för Svenska Orienteringsförbundet.
Maja Lundgren som studerar till digital affärsutvecklare har precis gjort 15 veckor praktik hos oss på Toxic. Maja delar med sig av vad hon lärt sig.
Under året har vi arbetat tillsammans med Svenska Innebandyförbundet för att ta fram deras nya webbplats och nu är den äntligen här!
Snart är det dags för ett nytt år, vilket även innebär en ny Umbraco version. Denna gång, en kortare uppdatering med fokus på bland annat texteditor och prestandaförbättringar. Vi förklarar den nya Umbraco versionen!
Både Christian och Neo har precis börjat sin praktik hos oss på Toxic. Lär känna dem!
Med den nya kundportalen får ventilationsföretaget Bevent Rasch en digital säljportal som samtidigt effektiviserar kundens arbete. Allt genom att öka tillgängligheten, spara tid för användaren och erbjuda full insikt kring offerter, beställningar, projekt och leveranser.
Beat Diabetes Foundation hade ett gammalt CMS (content management system) där de kände sig begränsade i vilka förändringar redaktören kunde göra själv. Tillsammans har vi skapat en ny, lättnavigerad contentwebb utvecklad i Umbraco. Den nya webben har mer funktionalitet men är samtidigt betydligt enklare att underhålla.
Ett + Ett = 1, fel enligt många men helt rätt när Codeq och HR-strateg skulle slås samman. Sammanslagningen innebär ett fräscht och nytt bolag – Stella.
Multeral satsar på B2B kundportal och e-handelslösning som ska underlätta köpresan och kundservicen för befintliga och nya kunder.
Toxic är med och tävlar om att vinna i Umbraco Awards. Närmare sagt kategorierna Best Cloud Solution och Best Education Center Solution.
Toxic har lanserat INVID:s nya webbsida. Blev det lyckat? Ja, det tycker både vi och Thomas på INVID.
Ett nytt samarbete tar tagits fram tillsammans med Svensk Innebandy, där Toxic får vara med och förvalta samt utveckla deras nya webbsida.
En ny webb och helt nytt produktinformationssystem byggd åt Golvabia. En sömlös integration mellan Jeeves, Storm och Umbraco.
Det är med stor glädje som vi kan meddela att Toxic är Lantbrukarnas Riksförbunds nya digitala partner.
Förknippar du ord som användarvänligt och tydligt när du hör ordet intranät? Inte det. Det gjorde inte våra kunder Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och Pulsen Omsorg heller – innan de visste vilka möjligheter som skapas när de låter Toxic-stjärnor ta fram lösningar i Sitevision.
Under de kommande två åren får studenter på programmet New Media Design förmånen att utbildas av utvecklare från Toxic i kursen Applied Web Arcitechture. Vi passade på att ställa några frågor till kursansvarig, Jasmin Jakupovic för att höra mer om det nya samarbetet.
Vi levererar ny webblösning till Akustikmiljö i Falkenberg.
Snipp snapp snut så var det här året (snart) slut. Låt oss ta en kik på vad som har hänt innanför väggarna i Toxic-huset, för här vänner, här har det inte stått still.
Ett tiotal kampanjer, en webb och en utbildningskarta senare och samarbetet Toxic, Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) och Gröna arbetsgivare emellan fortsätter spira.
Toxic agerar för en jämlik techbransch och utser en Jämlikhetsansvarig.
Digital byrå, webbyrå eller digital partner – kärt barn har många namn och det senaste tillskottet bland namn att kalla oss är Superföretag 2021.
Det lyckade partnerskapet mellan Mavis och Toxic fortsätter. Nu bygger vi ny webb på Umbraco 9 där UX-design står i fokus.
Vi har tagit fram webb- och designkoncept, UX/UI-design, informationsstruktur och utvecklat en webblösning för alla Mattssons-ägda bolag under adressen mattssons.com.
Vi meddelar med glädje att vi är Ravemas digitala partner när de genomför sin stora e-handelssatsning, vilken innefattar e-handel, PIM-system och kundportalslösning.
Toxic har tagit fram en omfattande produktwebb för GARO med fokus på integrationer, ny design och målgruppsanpassning.
Webb- och e-handelsbyrån Toxic har under pandemin fördubblat personalstyrkan och lokalytorna och påvisar samtidigt ett starkt tillväxtresultat.
Angelica är Unit Manager för Digital marknadsföring och svarar i intervjun på vad hennes roll innebär, vad teamet tillför för värde till kunder och varför hon älskar sitt jobb.
Vad är Customer Success? Varför erbjuder vi funktionen hos oss på Toxic och vad krävs för att bli grym på Customer Success? Svaren får du av Annette, team lead för vår supportfunktion.
Vi tog oss ett snack med vår affärsutvecklare, Matilda, som är expert på digital marknadsföring. Häng med!
När efterfrågan ökar vill vi givetvis göra allt vi kan för att motsvara förväntningarna. Därför har vi sedan sommaren anställt inte mindre än nio nya stjärnskott som ni får möta här nedan.
Vi har tagit fram en ny webblösning byggd på Litium som ger Hilfa möjlighet att expandera internationellt. Filtrering, produktsök och köp direkt på webben är några av de saker som den nya sajten erbjuder.
Vi letade efter en stjärna men fann två. Mottagare av 2021 års stipendium är Albin Lagerquist och Andreas Samuelsson.
Ett brev från Kalle tidigare VD nu CTO på Toxic.
DB Schenker automatiserar sin terminal i Borås - Ett pilotprojekt som var först i sitt slag inom bolaget.
Vi avrundar snart första halvåret och vi har under de månaderna fått välkomna åtta digitala stjärnor till oss.
Golvabia vill fortsätta att exponera och guida sina befintliga målgrupper på ett ännu bättre sätt. Vilket har resulterat i att vi ska bygga en ny digital plattform för produktinnehåll, produktguidning, bättre sök och teknisk kompetens.
Resan från första kontakt med kund, till att se en färdig lösning som bidrar till ökad försäljning, eller som sparar tid är en kittlande känsla. Den känslan är anledningen till att Oscar jobbar med affärsutveckling.
Relationsbyggare, möjliggörare eller affärsutvecklare, kanske allt? Det sista är det som vi använder mest och att vara en utvecklare för oss själva och våra kunder brinner vi för.
Efter 11 år på väster, flyttar vi från 293 kvm till 525 nyrenoverade kvm på öster i Jönköping.
Varje år den 9 april (nåja) inträffar CSS Naked Day för att uppmärksamma hur webbplatser är uppbyggda samt för att visa upp allt arbete som ligger bakom en webbsidas design.
Närheten till Jönköping University är något vi uppskattar och tar till vara på. Att få träffa och inspireras av studenter och kommande generations arbetstagare hjälper oss att hålla oss på tårna.
Nytt samarbete där en framtidssäker och flexibel lösning önskades och valet föll på Umbraco CMS och Storm PIM.
Tillsammans med Science Park, Jönköping University och Faktum erbjuder vi en värdeskapande praktik för 50 studenter.
Vi är glada över att kunna presentera tre nya digitala talanger till vårt team!
Nytt spännande och självklart tillskott - uMarketingSuite. Tjänsten är ett komplement till Umbraco som är den CMS-plattform som vi jobbar mest med, och en tjänst vi tror på för att kunna erbjuda rätt digitala lösningar till våra kunder.
Vi kan knappt tror det själva men det har redan gått 10 år sen vi började arbeta med Umbraco. Sen dess har vi vuxit och vi är idag störst i Norden på Umbraco.
Vi gläds åt att vårt team fortsätter att växa med nya talanger! Här får ni lära känna hela gänget lite närmre.
Toxic fortsätter hjälpa GARO förstärka positionen som ett modernt, flexibelt och innovationsdrivet företag. Nu med helt ny digital kostym mot två olika konsumentgrupper.
Efter nominering och djupintervjuer så står det klart att Toxics ägare Kalle Ekstrand och Daniel Eriksson är två av östra Sveriges främsta entreprenörer.
Måndag den 5 oktober kom den glada nyheten, vi har blivit utsedda till DI Gasell för fjärde året i rad. Med det kan vi även detta år titulera sig som ett av Sveriges snabbast växande och lönsammaste företag.
För 5 månader sen lanserade vi en ny satsning av Digital Marknadsföring som tjänst. Här tittar vi tillbaka och reflekterar över tiden hittills.
Filmningen är en kreativ process som ger idé och manus liv. Det ger dig överlägset bäst genomslagskraft att sticka ut och nå ut med ditt budskap bland de tusentals vi möts av varje dag.
Tjänsten kan närmast beskrivas som en komplett marknadsavdelning, där kunderna får specialister som stöttar eller helt driver den digitala marknadsföring.
Vårt team fortsätter att växa! Denna gången med Ebba som kommer in som ny projektledare hos oss!
Vi är glada att kunna dela nyheten att Johan Sköld sedan en tid tillbaka har förstärkt styrelsen som adjungerad styrelseledamot.
Vårt team fortsätter att växa! Vi är glada över att kunna presentera tre nya digitala stjärnor till oss på Toxic.
Under Di Gasells jubileumsfest på Spira i Jönköping den 24 oktober stod det klart att Toxic Interactive Solutions är det näst snabbväxande företaget i Jönköpings län.
LRF och Gröna arbetsgivare driver projektet Jobba Grönt i syfte att få fler personer verksamma i det gröna näringslivet.
Under sommaren har vi anställt tre nya stjärnor som utgår från Borås och axlar rollerna som projektledare/affärsutvecklare, webbutvecklare och systemutvecklare.
Vårt team växer! Vi är glada över att kunna presentera tre nya digitala stjärnor till vårt team!
Toxic gillar kreativa talanger och delar därför ut ett stipendium till en digital stjärna som får 10 000 kr och en provanställning hos oss.
Toxic inleder långsiktigt samarbete med ESBE - genom utveckling av deras nya digitala plattform.
Furhoffs har inlett ett långsiktigt arbete kring strukturen av sin produktinformation. Valet föll på Litium PIM och CMS. Integration till Monitor och RSK-databas.
Vi är oerhört glada att tillsammans med JTH få instifta två helt nya stipendier som ska premiera två studenter som brinner lite extra för App- respektive webbutveckling.
Vi fortsätter vår rekordresa tillsammans med Litium. Sedan våra första Litium-projekt våren 2018 har vi blivit utsedda till Newcomers of the Year och nu tagit klivet och är Premium Solution Partner.
Toxic har skapat en plattform för att bygga relationer och engagemang mellan Elkedjans alla medlemmar över hela Sverige.
Toxic växer! Vi är glada över att kunna presentera ytterligare två digitala stjärnor till vårt team.
Essem Design fortsätter sin varumärkessatsning med e-handel och PIM projekt.
Vi välkomnar Anette till Toxic och den nya funktionen Customer Success!
I torsdags arrangerades Litium Accelerate-dagen i Stockholm med fokus på upplevelser inom e-handel.
Vi på Toxic är väldigt glada och stolta att för andra året i rad få tillhöra ett av de snabbast växande företagen i Sverige!
Toxic har skapat framtidens e-handel med en arbetsprocess som är sömlös för både deras kunder och de själva.
Toxic blir en del bakom satsningen att hitta försvunna människor i Sverige, läs mer om vårt samarbete.
Toxic växer, vi är glada över att kunna presentera ytterligare två digitala stjärnor.
Toxic ingår i ett nytt samarbetsavtal med den svenska försäljnings- och distributionsorganisationen Varsego Sverige.
Under de senaste månaderna vi fått en mängd olika meddelanden från Google om GDPR. Vad innebär då allt detta och vad behöver DU tänka på?
Under 2017 har Toxic Interactive Solutions skapat en helt ny webb åt en av Sveriges största glassproducenter – SIA Glass.
I början av februari tog Toxic över sina nya lokaler, mitt i centrala Borås. Läs mer om varför vi valt att växa i just Borås.
Som ett led i vårt etablerade partnerskap med Litium, har vi nu certifierat oss som Litium Business Consultants.
Det som är grejen med CE Produkter är hur de gör saker. Med passion och med ett väldigt stort hjärta. Och nu har de en ny webb där de kan visa världen vad de gör och vilka de är.
”Fantastisk leverans av Toxic genom hela projektet. Stor förståelse för våra behov, kreativa, engagerade och tekniskt mycket duktiga", säger RO-Gruppens VD Andreas Jaldevik.
Isaberg Mountain Resort har södra Sveriges största skidanläggning och MTB-center.
I Jönköpings län ser man deras röda lastbilar lite titt som tätt. Toxic har fått äran att utveckla JRABS nya digitala närvaro.
Toxic har tillsammans med EKC Nordic Trading AB tagit fram e-handelsplatsen, coolest.se.
DB Schenker, ett av Sveriges största transportföretag, har digitaliserat sin terminalhantering, ihop med Toxic.
I en snabbväxande bransch gäller det att följa med i utvecklingens tempo, detta har nu Toxic levt upp till genom att utses till Gasellföretag 2017.
För Europas största, oberoende tillverkare av säkerhetstillbehör för hissar, SafeLine, har Toxic utvecklat en helt ny webblösning.
Toxic åker på utflykt till Spanien och Alicante. Vi firar 2016 och planerar fortsättningen på 2017. Åter vid lunch den 15 maj. Nos vemos después del fin de semana. Trabaja duro, juega duro!
Toxic har tecknat ett långsiktigt avtal med möbel och inredningssiten Svenska Hem.
Toxic inleder samarbete med DB Schenker AB och bygger en app för kodning av gods.
Vi bygger digital styrka och är redo för 2017. Tröja nummer 15 är utdelad, vi förstärker oss tekniskt och vi gillar lokala talanger.
2016 har varit ett fantastiskt år med full fart på alla håll. Vi har också inlett ett gäng nya, spännande samarbeten.
Istället för julbord åker vi till fjällen och åker skidor, samtidigt planerar vi för 2017.
Noblessa tar helt nytt grepp kring sin digitala och totala information med modellen see, think, do, care som grund.
Torsdagen den 14 april så åker vi hela styrkan till Berlin för att under fyra dagar ta del av Berlins heta startup-scen.
Toxic skapar digital värme med Vaggeryd Energi AB. Inom kort lanseras deras nya responsiva webb.
Toxic Interactive Solutions AB skapar värde i Borås. Vi har tillsammans med Åhaga tagit fram ett nytt sätt att kommunicera via webben.
Simonslands Restaurang AB tar över som krögare på Simonsland. Vi har fått äran att bygga deras nya webb.
Toxic tar nytt spännande e-handelsuppdrag i Skara där vi tar hand om helheten. Ny responsiv E-handel med DIBS, Masterpass och integration mot Harmoney.
Vi är mycket stolta och glada över att vi fått förtroendet att bygga tre helt nya webbar till Pelly-koncernen.
Vi ser ljust på framtiden och har därför valt att nyanställa. Vi säger välkommen till Sebastian Pierre vårt senaste tillskott till kontoret i Jönköping.
Toxic inleder samarbete med Habo Energi, Habo Kraft och Habo Bostäder. 15.000 kronor av ordervärdet skänker vi till UNHCR.
Ny App för konfiguration av apparatskåp till Stockholmsföretag
Vi är stolta och glada över att bredda vår marknad mot norr med ytterligare ett uppdrag i Stockholm
Vi är stolta och glada över att vi fått förtroendet att bygga deras nya responsiva webb.
Toxic har byggt om den bakomliggande lösningen för hela Back Apps order- och faktureringsflöde
Innan semestern skickade vi en av våra fantastiska medarbetare på kurs och certifiering hos SiteVision i Örebro.
Förra veckan så skickade vi en av våra medarbetare på kurs hos EPiServer i Stockholm.
Vi har fått ytterligare ett uppdrag gällande Apputveckling, denna gång åt Emedius i Gnosjö.
Daniel Eriksson som med flera års erfarenhet kring försäljning av IT relaterade lösningar går även in som delägare i bolaget.
2014 har varit ett hektiskt år med full fart på alla håll. Vi har också inlett ett gäng nya, spännande samarbeten.
Biggnet har under veckan skickat ut ett brev till alla kunder som sedan gammalt använder deras DNS-tjänst där dom skriver att tjänsten försvinner vid årsskiftet.
Tretton utvecklingsprojekt – tre nya patentansökningar - åtta registrerade varumärken – och flera domäner.
Den 10-13 juni så kommer vi att befinna oss i København där vi ska ta del av alla dom heta nyheterna kring Umbraco
Vi har fått i uppdrag att ta fram ett helt nytt koncept på webben åt Mallorcahouses i Palma.
Vi har fått ytterligare ett uppdrag gällande Apputveckling, denna gång åt Stålservice i Anderstorp.
Vi har fått i uppdrag av Norima i Värnamo att bygga en App för att visa alla deras maskiner på ett snyggare och enklare sätt.
Vi har fått i uppdrag av Anderstorp Hydraulik att ta fram ett nytt koncept för en ny webbplats.
Vi på Toxic är väldigt stolta över att återigen ha mottagit AAA-status från Soliditet.
Varje år hanterar nöjesparken High Chaparral ungefär 3000 ansökningar, där man tillsätter runt 300 tjänster.
Vi har fått i uppdrag att ta fram ett helt nytt koncept och webbplats åt Crenova i Värnamo.
Toxic har fått det prestigefyllda uppdraget att ta fram en helt ny webbplats åt Ewes i Bredaryd.
Under våren har vi arbetet med två utvecklingsprojekt där vi har kopplat ihop Monitors affärssystem med Umbraco publiceringsverktyg