Hoppa till innehållet
Toxic Etapp 2 Jkpg 24

Integrera dina system för effektivare flöden, nöjdare kunder och ökad lönsamhet

I det här blogginlägget reder vi ut vad en integration är, varför man gör integrationer till olika system och när det är lämpligt att integrera sina olika system. Med andra ord; en grundkurs i systemintegration. Det kan bland annat komma väl till pass om du ska lansera en e-handel eller webblösning.

Vad är en integration och varför gör man det?

En integration görs för att effektivisera och spara tid och handlar främst om att låta ett system hämta information från olika system för att samla all data till ett och samma ställe. Det resulterar i att det administrativa arbetet minskar enormt och att resurser kan läggas på andra viktiga funktioner i din verksamhet. Det är också ett sätt att minska risken för fel. Med en integration tar du kontroll över din data och säkerställer att informationen är uppdaterad överallt. Du låter helt enkelt ett system göra det som det är bäst på; automatisera och effektivisera flöden.

 

Vad kan man göra för integrationer?

Du kan göra integrationer till en mängd olika system. Vi har listat några av de vanligaste och viktigaste systemintegrationerna här nedan.

Affärssytem

Jeeves, Monitor, Pyramid, Microsoft Business Central 365, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics NAV, GARP, Visma, SAP, Fortnox, Spectre mfl.

CRM-system

Lime CRM, Hubspot, Upsales, Salesforce, SuperOffice, Microsoft CRM, Pipedrive, Care of CRM, SAP CRM mfl.

TA-system

LogTrade, Schenker, Zendify, Fraktjakt, Unifaun, nShift mfl.

Supportverktyg

Zendesk, Freshdesk, ImBox, Kundo mfl.

Chattfunktion

ImBox, Intercom, LiveChat, Chatbot, Kindly mfl.

Fler system att integrera

Branschdatabaser, PIM-system, öppna API:er och VMS-system.

 

När behöver man integrera olika system?

Det finns inget tillfälle där du måste integrera dina olika system men det finns många tillfällen där du gynnas av att integrera. En e-handel eller en produktwebb är två exempel där vi rekommenderar dig att ha integrationer till dina olika system. Värdet det tillför i form av uteblivet manuellt dubbelarbete och att du är säker på att du har rätt data på rätt plats är två anledningar som ger dig förutsättningar att effektivisera ditt arbete på andra fronter, vilket allt som oftast resulterar i nöjdare kunder och i slutändan mer lönsamhet.

Värt att tillägga är att du inte behöver göra alla integrationer på en gång. Du kan välja att hämta in exempelvis produktinformation för att sedan addera unik prishantering, lagersaldo och orderhistorik i en kundportal. Vi har möjlighet att anpassa integrationerna utefter just din verksamhets unika behov.

 

Vi finns här! 

Vi vet att det kan vara snårigt att förstå alla olika begrepp och värdera vad som är nödvändigt och inte. Därför finns vi som din digitala partner alltid med dig och vägleder dig så att du kan fatta välgrundade beslut som gynnar din verksamhet. Du är varmt välkommen att höra av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för dig och ge exempel från andra kundcase. Vi finns alltid tillhands i chatten, på mejl eller telefon.

Vill du komma i kontakt med oss?

Klicka här!

Daniel Eriksson (Kopia)

Daniel Eriksson

CEO

033-784 67 71

Har du några frågor?

Skicka ett meddelande här så hör vi av oss så snart vi kan.