Ska jag behöva tänka på designen av mina formulär också? Ja, så klart. Det är faktiskt oftast där dina kunder väljer att ta action, så se till att dina formulär håller hög UX/UI-standard.
Att skapa en kundportal som tillgodoser kundernas behov till fullo kan vara en utmaning, men belöningarna i form av ökad kundnöjdhet och lojalitet är väl värda ansträngningen. Här är några råd för att designa och implementera en portal som dina kunder kommer att uppskatta och använda frekvent.
Vi har väntat och längtat och snart är dagen kommen – Umbraco 13 släpps. Version 13 blir då den senaste LTS-versionen av Umbraco. Finns det några spännande nyheter undrar du. Givetvis, svarar vi. Dessa kikar vi vidare på i detta blogginlägg.
Den digitala transformationen fortsätter i snabb utvecklingstakt att omforma affärsvärlden. Detta innebär att B2B-företag står inför unika utmaningar inom e-handel. Att förstå och övervinna dessa utmaningar är avgörande för att kunna dra nytta av de möjligheter som digital försäljning erbjuder. I det här blogginlägget sätter vi ljuset på några utmaningar och lösningar för dig som verkar inom B2B e-handel.
Nu har vi den stora glädjen att bjuda in er till ett webinar där vi dyker ner i ämnet Growth Marketing tillsammans med vår expert Ida Boman. Under 45 minuter delar Ida med sig av insikter som hjälper ert företag att nå era tillväxtmål, ger exempel från riktiga kundcase och presenterar tillvägagångssätt för att lyckas med Growth Marketing. Webinaret avslutas med en frågestund.
Intranät har gått från att vara svåra att hantera till att bli användarvänliga och effektiva – om du bygger det på rätt sätt vill säga. Det finns plattformar som är speciellt framtagna för att uppfylla kundens behov och krav och de är utvecklade med användaren i fokus. I det här blogginlägget delar vi med oss av några centrala fördelar med intranät och presenterar Sitevision och Umbraco; två plattformar som vi föredrar när det kommer till intranät.
Det här är en guide för dig som svart på vitt vill veta varför du ska – eller inte ska fokusera på UX/UI-design vid utveckling av en ny digital lösning. Du får en mängd kunskaper om UX/UI-design och vad som krävs för att få dina användare att konvertera.
Det har under många år pratats om digitalisering och digital transformation och dess nytta. I den här guiden reder vi ut begreppen, sätter ljuset på några positiva effekter av digitalisering och vägleder dig som gläntar på digitaliseringsdörren.
Digitalisering är ett väl använt begrepp. Det är en etikett som ofta används för att beskriva den teknologiska omvandlingen som sker runt om i företagsvärlden.
Litium är en e-handelsplattform med PIM, CMS och försäljningsmodul i ett. I det här blogginlägget presenterar vi vilka fördelar vi ser med Litium 8 tillsammans med Litium Commerce Cloud och vad det skapar för värde för dig som användare av plattformen.
I den här guiden får du veta mer om vad Growth Marketing är och hur tekniken hjälper dig att lyckas med din digitala tillväxt. Guiden riktar sig till dig som vill öka antalet följare, kunder, engagemang, räckvidd eller på annat sätt nå ut till fler. Ladda ner guiden gratis!
Har du inte riktigt förstått vitsen med att tillgänglighetsanpassa din webb? Då är den här guiden riktad till dig. Vi ger dig svaren på hur en tillgänglighetsanpassad webb skapar värde, ökar din försäljning och får användare att återvända till din sajt. Ladda ner gratis!
Vi har tagit fram en komplett – och gratis – guide för dig som behöver en snabbkurs inom sökmotoroptimering. Guiden är en handbok som du kan utgå från när ni startar upp eller förbättrar ert SEO-arbete. Lycka till!
Har du svårt att greppa vad SEO egentligen innebär och hur du ska lyckas uppnå önskat resultat? Det är du inte ensam om. I det här blogginlägget reder vi ut begrepp inom sökmotoroptimering och ger dig en överblick över de viktigaste delarna.
Kanske börjar det bli dags att bygga ny webb och bli av med den gamla, långsamma, ostrukturerade webben till förmån för en ny, tillgänglighetsanpassad webb med användaren i fokus. Då ger vi dig 7 tips att ha med dig när du inleder projekt ”ny webbplats”.
Har du inget PIM-system till din e-handel är det hög tid att investera i ett. I det här inlägget presenterar vi tre anledningar till varför ett PIM-system stärker din affär.
PostNord och HUI Research samarbetar för att följa den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. E-barometern publiceras varje kvartal och bygger på fem konsumentundersökningar och en företagsundersökning. Årsrapporten för 2022 baseras på information som samlats in från 191 företag som säljer varor över internet och konsumentresultaten baseras på 12 månadsundersökningar med cirka 15 000 respondenter. Undersökningarna är riksrepresentativa för Sveriges befolkning i åldrarna 18-79 år som har tillgång till internet.
Vad är skillnaden mellan UI och UX-design? Ofta misstas dessa olika delar för att vara samma sak men det är två olika funktioner inom webbdesign. UI står för användargränssnitt och syftar till den visuella delen av webbplatsen medan UX handlar om användarupplevelsen av designen. Tillsammans kompletterar de varandra och skapar bra webbdesign. Läs vidare i inlägget så djupdyker vi ytterligare i begreppen!
Från och med september 2023 stödjer Umbraco HQ inte längre aktivt Umbraco 7. Varför undrar du? Jo det berättar vi mer om i det här blogginlägget.
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) – den nya EU-lagen som reglerar tillgänglighetsstandard för webbar och webbutveckling träder i kraft den 28 juni 2025 – här får du svar på de vanligaste frågorna gällande WCAG!
Som många begrepp inom digital marknadsföring och utveckling kan konverteringsoptimering (förkortat CRO – för Conversion Rate Optimization) ha olika innebörd i olika sammanhang. I detta blogginlägg reder vi ut vad konvertertingsoptimering är för något, hur det fungerar i praktiken samt vilka fördelar du kan få av att aktivera olika typer av konverteringsoptimering i din digitala strategi.
Ibland är det inte lätt att hänga med Umbracos kommande uppdateringar och vad de innebär. Vi har därför samlat lite bra information kring vad du bör tänka på i Umbracos roadmap framåt.
Vad är hashtags egentligen? Och hur kan man använda hashtags 2022?
PIM förenklar produkthanteringen för din e-handel. PIM eller Product Information Management är ett system för att skapa en bättre struktur och minimera administration för företags produkthantering.
Du har säkert stött på begreppet ”digital marknadsföring” lite här och var. Det är ett begrepp som har blivit vanligare och vanligare i takt med att världen och samhället blivit mer digitalt. Begreppet kan ha olika betydelse och definition beroende på vart du stöter på det.
Varför ska man satsa på e-handel? Konkurrerar man inte med sina egna återförsäljare om man öppnar en e-handel? Vilka funktioner är bra att inkludera om man ska satsa på e-handel? I denna artikel besvarar vi dessa tre frågor.
Under våren har ett gäng från oss haft äran att dela med sig av sin kunskap till nyfikna studenter på Jönköpings Tekniska Högskola (JTH).
E-handel för B2B ökar explosionsartat och kurvan tycks inte plana ut än på många år. Det ställer höga krav på såväl plattform som teknisk kompetens.
I det här blogginlägget reder vi ut vad en integration är, varför man gör integrationer till olika system och när det är lämpligt att integrera sina olika system. Med andra ord; en grundkurs i systemintegration. Det kan bland annat komma väl till pass om du ska lansera en e-handel eller webblösning.
I detta blogginlägg får du bland annat svar på vad en kundportal är, vem som bör ha en kundportal och vilken nytta en kundportal ger.
Vi är stolta över att vara Premium Solution Partner till Litium och pratar därför mer än gärna om vilka fördelar du hittar i plattformen. I nedan blogginlägg går vi igenom några av anledningarna till att vi håller Litium riktigt högt som e-handelslösning.
I september släpptes version 8 av Litium. I det här blogginlägget presenterar vi vad som har uppdaterats och vilket värde det skapar för dig som användare av plattformen.
Vi dyker ner i e-handelsplattformen Ucommerce och berättar vilka fördelar som erbjuds och vem systemet är bäst anpassat för.
Letar du efter ett verktyg som kan hantera din komplexa systemmiljö och stora produktkatalog? Då har du kommit rätt. Kolla in Storm Commerce och du kommer inte bli besviken.
Lär dig mer om Umbraco – CMS:et som ger dig oändliga möjligheter.
Vi berättar varför Sitevision är en sylvass plattform när det kommer till intranät.
Våra tankar och tips till dig som funderar över om marknadsplatser är något för dig.
Vi håller det kort och koncist med en punktlista på olika trender och möjligheter vi ser inom E-handel.
Vi listar 5 tips på vad som är viktigt att tänka på när det är dags att designa en användarvänlig och snygg webbsida.
Utvecklingen av sociala medier går fort, inte minst under en pandemi. Här sammanfattar vi Svenskarna och internet 2020 utifrån perspektivet sociala medier.
Här kommer en ordlista där vi förklarar några av de vanligaste begreppen och förkortningarna som är bra att ha koll på inom digital marknadsföring.
Det finns många olika tekniker för att utveckla en e-handelslösning. Vi sammanfattar kort de olika här för att underlätta ditt val av investering.
Google har sammanställt de sökningar som har trendat under året. Listorna baseras på de söktermer som har störst ökning i år jämfört med föregående år. Se sammanställningen för hur vi i Sverige har Googlat här, håller du med?
Med Pyramid Affärssystem kan du utveckla en fullskalig e-handel, växa din affär och få förutsättningar för att hantera ordrar. Men först måste det integreras.
Är du nyfiken att komma igång med epostmarknadsföring? Facebook har lanserat ett enkelt verktyg för dig som vill testa - Marketing Email.
SEO-anpassa din Instagram profil för att öka synligheten, på samma sätt som du anpassar innehåll på din hemsida.
För att er kommunikation ska ge effekt behöver ni veta vem ni ska kommunicera med. Därför är förståelsen och insikterna om din målgrupp det absolut viktigaste när det kommer till digital marknadsföring.
Instagram lanserar en ny funktion som påminner om TikTok - Vi introducerar Instagram Reels.
Att förenkla och stötta din kundresa med digitala lösningar inom B2B är viktigt. Utvecklingen mot en mer digital handel går fort nu – inte minst på grund av vårens yttre omständigheter. Det går att börja enkelt. Men börja nu.
Annonserar du på Facebook och Instagram finns det många fördelar med att installera en Facebook-pixel på din webbplats. Men vad är det egentligen den gör? Och hur installerar du den?
Vi tittar tillbaka och delar med oss av vårt syfte och de lärdomarna vi fått med oss av att bygga ett intranät.
Vi som arbetar med sociala medier älskar det faktum att vi kan hantera alla de konton vi jobbar med på ett och samma ställe. Men den underbara Facebook-världen är långt ifrån självklar för alla. Vi förklarar skillnaderna.
Varför ska jag lägga tid och pengar på egna bilder till webbplatsen när det finns så mycket bra bilder via bildbanker, som dessutom ofta är kostnadsfria?
Facebook Ads Manager är ett annonsverktyg för dig som vill annonsera på Facebook, Instagram, Messenger eller Audience Network.
Vi ser att behovet av att kunna ta möten digitalt ökar hos våra kunder och vi är givetvis där och möter det behovet. För att kunna genomföra de mötena på ett lyckat sätt har vi samlat några framgångsfaktorer.
Det är en fråga som kommer upp då och då, ofta tillsammans med fler frågor, som: kostar det något att använda? Vem kan använda det? Och kanske den vanligaste av alla: varför ska jag använda Facebook Business Manager?
Missa inte chansen att konvertera dina varma leads till kunder.
Går du i tankarna om att börja annonsera på Snapchat? Kul! Vi arbetar med Snapchat åt våra kunder och tänkte dela med oss av det vi lärt oss om kanalen.
I början av veckan kom Svenskarna och internet 2019 – en årlig studie av svenska folkets internetvanor. Vad ser vi för trender och vad innebär de för det digitala samhället?
För oss är valet av e-handelsplattform enkel. Vi arbetar med Litium för den stora flexibiliteten och användarvänligheten.
Vid valet av CMS ställer sig många frågan om de ska välja WordPress eller Umbraco. Därför vill vi ge vår syn på saken.
Glöm begränsningar och dyra tredjepartslösningar! Nu kan du schemalägga dina Instagram-inlägg och IGTV via Facebooks Creator Studio.
Vi har i ett tidigare inlägg skrivit om vikten av den digitala varumärkesidentiteten och adderar nu nästa viktiga lager i er digitala marknadsstrategi, nämligen content marketing.
Än har inte alla verktyg släckts ner och flyttat till det nya gränssnittet för Google Search Console, men nyss flyttades det sista verktyget som är av verklig betydelse.
Idag lever vi i en digital värld där tekniken ibland kan vara ganska fyrkantig. Det är ett ständigt brus med många olika budskap i våra kanaler.
I november 2018 släpptes version 5 av Google Pagespeed Insights, som är ett populärt verktyg för att mäta hastigheten för webbplatser och hitta eventuella flaskhalsar.
Vi förklarar hur chatbottar fungerar som ett hjälpmedel i den digitala kundtjänsten.
Vad behöver man egentligen tänka på för att inte tappa SEO-värde vid lansering av en ny hemsida?
Vad ska man egentligen betala för SEO och vad får man?
Att annonsera med Google Ads behöver bara kosta så mycket som du är villig att betala.
Vi förklarar varför SEO är nödvändigt för att lyckas på webben.
Den som väntar på något gott...
Vi reder ut vad som krävs för att synas på Google.
Att ha en digital närvaro blir allt mer viktig, läs om viktiga områden att ha koll på innan du börjar med digital marknadsföring.
I augusti 2014 tillkännagav Google SSL som en rankingfaktor för positiv särbehandling i sökresultaten. Sedan dess har mycket hänt.
GDPR - förkortningen som numera ligger på allas läppar. Vad innebär egentligen GDPR? Här bryter vi ner och summerar det nya begreppet.
Nyhetsflödet på Facebook står inför en stor uppdatering.
Här har vi samlat sidor där du kan hämta gratis bilder som fritt får lov att användas i kommersiellt syfte, exempelvis på din företagshemsida eller blogg.
Idag är vi mycket stolta över att ha blivit fullvärdiga medlemmar som Google Partner!
Få ett vinnande upplägg för att ta dina Google-certifieringar.
För att kunna utvärdera resultaten från sökalgoritmen har Google under flera år låtit testpersoner göra manuella stickprov.
Sökordsanalysen låter dig hitta sökord som tillfredsställer dina besökare och ökar din försäljning.
En intressant person - i alla fall för oss programmerare. Programmeringens järnlady och kanske mest betydelsefulla person någonsin.
LinkedIn är idag det största sociala nätverket inom B2B och ett absolut måste om du vill nå ut till nya kunder.
När det gäller design för webb så är typsnitt verkligen en av grundstenarna.
Som sökmotoroptimerare har man gjort analyser av många hemsidor ”under huven” med hjälp av Google Analytics för att se hur besökare interagerar.
I våras kom den nya innehållsuppdateringen Panda 4.0, som innebar nya krav på webbinnehåll.
Retargeting/Remarketing hjälper dig att nå potentiella kunder som känner till ditt varumärke.
Hitta nya heta leads med hjälp av Google Analytics!
Sponsrade länkar innebär en försäljningsstrategisk möjlighet inför hösthandeln som du inte har råd att missa.